pátek 16. února 2018

Nová pravidla

Hey there,
ne opravdu se nejedná o nějaká pravidla u mě na blogu. Mám na mysli nová pravdila sportovní střelby.
Od 1.1.2018 totiž platí, že ženy a juniorky (v rámci genderové rovnoprávnosti) budou na všech větších a velkých závodech střílet vzduchovku 60 ran a malorážku 3x40.

Abych byla upřímná, na mě to skutečně působí tak, že to vymyslela skupinka chlapů. Protože přece jenom je to poměrně velká fyzická zátež. Nechci znít antifeministicky, ale ne každá holka/žena na to ty fyzické dispozice má nebo mít bude. Někdo je prostě od přírody drubounký a i kdyby se rozkrájel, tak těch 120 ran u standarta kvalitně neodstřílí. Myslím si, že je to trochu přehnané. S kamarádkou jsme to počítaly. Když budeme střílet 3x40, je to 120 ran závodu, plus se každá jednotlivá poloha nastřeluje, takže pokud budeme brát, že průměrně nastřelujeme 20 ran, tak už jsme na 180 ranách. No a někdy se prostě nedaří, tak do toho nástřelu musíme těch ran dát víc, nebo prostě někdo z principu nastřeluje víc než 20 ran, takže se tady pak můžeme dostat až na 200 - 210 ran z jeden závod, což je, mezi námi děvčaty, dost šílený.
Pro mě osobně je to zatm poměrně nepředstavitelný. 40 ran v kleče by nemuselo být tak hrozný, 40 v leže je "na pohodu", ale 40 ran ve stoje... to je pro mě jak říše za zrcadlem. Navíc mám poměrně velké problémy se zády a s koleny, takže to bude asi taky celkem bolestivý zážitek. Určitě vám dám vědět, až to absolvuji, jaké byli moje první dojmy. Tak se těšte.

Co týče vzduchovky, tam jsem si to tak nějak dokázala představit. Přece jen je "jen" 20 navíc. Už jsem měla i možnost si to vyzkoušet a opravdu to není o tolik horší než klasická "čtyřicítka". Je to spíš o vašich pocitech a prvních dojmech. Nicméně jsem ráda, že jsem měla možnost si to vyzkoušet ještě před pohárem. Seznamovat se s "novou" disciplínou na velkém závodě by nebylo zrovna dvakrát příjemné.

TTYL
Adel

Žádné komentáře:

Okomentovat